Pagina's

dinsdag 30 december 2014

Idee 2 behandelen als een klein kind (Prof. Paul Verhaeghe)


Als je iemand behandeld als een klein kind dan zal die zich gedragen als een klein kind.
Bronvermelding: 
geraadpleegd op 30/12/2014

Ik geef hem hierin gelijk, niemand wil behandeld worden als een klein kind. Als je iemand behandeld, als een klein kind dan gaat die zich automatisch als een klein kind gedragen.
Eigenlijk vraag je dat aan deze persoon, want jij behandeld hem zo.
We moeten mensen behandelen op een volwassen manier of eigen aan zijn/haar ontwikkelingsniveau. Ook al zijn het je grootste vijanden.
Mensen kunnen soms heel moeilijk doen en als je dan in zo een situatie zit dan is het nog eens moeilijk om dit op een volwassen manier op te lossen.
De omgeving speelt hier ook een belangrijke rol in.
Kinderen hebben nog een gans leven. Laat kinderen kind zijn en genieten van het leven.
Ouders geven snel een tablet of spelcomputer aan hun kinderen. 
Het is nog altijd beter kinderen te laten spelen met eigen speelgoed aangepast aan het ontwikkelingsniveau.
Als het kind ouder is kan het nog genieten van deze luxe. Het is inderdaad gemakkelijk om mee te nemen.
Stap voor stap moeten we de kinderen begeleiden naar de volwassenheid. Dit proces verloopt met vallen en opstaan.
Uit de negatieve ervaringen moeten we voldoende lessen trekken om zo een grotere vorm van volwassenheid te bereiken.
De hedendaagse maatschappij is zo complex dat kinderen soms niet voldoende tijd krijgen om stap voor stap naar de volwassenheid te groeien. 
Het is vooral belangrijk dat je men de kinderen eerst laat ontplooien tot hun eigen ik.


                                                                                                           Bronvermelding: geraadpleegd op 31/12/2014
                                                                                        http://kindinontwikkeling.pressbooks.com/chapter/hoofdstuk-1/

Bronvermelding: geraadpleegd op 31/12/2014
https://prezi.com/1lyjmneeree4/untitled-prezi/



Geen opmerkingen: